17.09-19.09 2021 Båttur i flott høstvær

Fredagen kom med frisk vind fra øst, men deilig temperatur. Etter arbeidstid ble agnposene fra forrige helg hentet fram fra fryseren og tatt med om bord. Vi bestemte oss for at fredagsmiddagen skulle inntas på Brakstad, men vi var litt i tvil om hvor vi skulle sette de to teinene våre. På turen til Brakstad passerer vi Fosnesvågen og vi bestemte oss for å prøve å sette teiene ytterst i Fosnesvågen.

Fredagskveld på Brakstad

Lørdagen var det samme gode været og dagen ble brukt til fjelltur. Det var ganske mye vind, så vi valgte å gå opp på Skåkkjærringa fra lesiden.

På toppen
Nyter utsikten
Mot Brakstadsundet

På toppen blåste det så mye at det var vanskelig å holde balansen, så vi ble ikke så lenge der. Vi kom oss ned igjen og på stien tilbake til havna var vi så heldige å havne midt i et barneselskap. Å få servert sjokoladekake med seigmenner på er ikke hverdagskost når en er på tur.

Vi hadde egentlig tenkt å forflytte oss på lørdag ettermiddag, men fant ut at egentlig hadde vi det fint der vi lå, som eneste gjestebåt ved gjestekaia nedenfor Pøbben.

Til alt overmål endte kvelden med et lite pøbbesøk etter mørkets frembrudd også.

Pøbbkveld i mørket

Søndag etter frokost dro vi teinene på tur hjemover. Det ble vel et sted mellom 10 og 15 krabber.

Amica II skal nå ligge rolig i båsen sin mens eierne først skal på jakt i skog og mark og siden på jobb et par uker.