Da matrosen var på tur i helga, sluttet Mikunyen å virke, så rederen måtte ta en tur ombord for å se på saken. Heldigvis var det bare ei sikring som var røket. Enda godt, for dersom vi skal nyte sjølivet i vinter, vil vi nok trenge den varmen vi kan få. Kapasiteten på Mikunyen er egentlig i knappeste laget, så vi har planer om å investere i enda en varmer evt. en større varmer en gang i fremtiden. Det står imidlertid et lite stykke ned på prioriteringslista for tiden.
Vi har også hatt litt problemer med dieseltilførselen og noe dritt i dieselen, så i dag har Yalmar fått en ny medisin.
Vi har startet å bruke Hammerdown i dieselen, så vil tiden vise om det blir noen bedring.
Fluidiumet ble blandet med litt diesel i ei colaflaske og deretter tømt i dieseltankene.
Det siste på investeringsfronten er imidlertid en ny luftavfukter.
Valget falt på en DeLonghi DNC 65 til en pris av ca. 3 båtlapper, av den enkle årsak at det var den eneste de hadde i Namsos.
Etter at avfukteren hadde gått va 3 timer tok vi en sjekk. Det var kommet omtrent en halv liter vann i tanken.
Yr.no varsler godt vær i området i dagene som kommer, så i morgen etter noen timer på kontoret, er vi klare for å legge ut på tur. Det blir forhåpentligvis en overnattingstur. Vi har ennå ikke bestemt hvor vi skal legge kursen, men det blir nok i nærområdet.
Ella